Kayıt
740
17-11-2021, 23:19

CİNKUYUSU FAALİYETİ 30 Ekim 2021

30 ekim 2021 haftasonu için Robin, Ben ve Kadir Tan; kaya tırmanışı, partner kurtarma ve Cinkuyusu mağarası için faaliyet planı yapmıştık. Robin ve ben Bursa’dan harktle, Kadir ise İzmit’ten gelecek ve Saat 9:00’da Ballıkaya Milli Park girişinde buluşacaktık.

Sabah 06:40’da Robin’le birlikte yola düştük. 07:45’de Eskihisar Topçular feribotuna bindik. Feribotta evde kahvaltı için hazıladığımız sandviçleri gömdük. Ama Feribotun çay makinası arızalı olduğu için kuru kuru yemek zorunda kaldık. Olsun! Planladığımızdan 20 dakika gecikmeli olarak park girişinde buluştuk.

İlk olarak kaya tırmanışı yapmaya karar verdik. Kadir bize kanyondaki tımarnış rotaları hakkında bilgi verdikten sonra başlangıç sevilesindekilere en uygun rota olan “İlk Kan” rotasına yöneldik.

Biz tırmanırken Ebru ve Tolga bize katıldılar. Onlarla birlikte partner kurtarma çalışması için hat döşemeye başladık. Yemek molasının ardından partner kurtarma çalışmasına başladık. İlk kazazede ben kartarıcım ise Tolga idi. Kadir’in verdiği direktiflerle fazlaca insan gücü gerektiren yeni bir yönten uyguladık. Ardından herkes birer kez partnerini kurtardı. Son kurtarma esnasında kazazedemiz Tolga Oscar’lık performansıyla bizi kazazede pozisyonundayken Kadir’in kafasına basarak boynunu kırdığına ikna etti. Kırık olsa duramazsın dedik ama Tolga’nın gökyüzünde akrepler görmesiyle birden işin rengi değişti.  Herkes seferber oldu ve birşeyler yapmaya çalıştı. Biz inme indiğini düşünüken 10 dakika sonra hiçbir şeyi kalmamıştı ve sapasağlamdı. Sonra toparlanip birlikte yemek yemeye gittik. Yemekte ertesi günkü planımızı yaptık.

Ertesi gün “Cinkuyusu” mağarasına gidecektik. Yemek sonrası Robin, Kadir ve ben Kadir’e misafir olmak üzere yola çıktık. Sabah kahvaltıda bize Hüseyin’de katıldı. Kahvaltı sonrası iki araç “Cinkuyusu” mağarasına gitmek üzere yola çıktık. Kadir ve eşi Pınar hazırladıkları kahvaltıya ne katmışlardı bilmiyorum ama yolda Robin’le konuşurken  son zamanlarda yaptığımız en iyi kahvaltı olduğu konusunda hemfikirdik.

Başiskele, kirazdere baraj yolu güzergahından mağaranın bulunduğu köye ulaştık. Mağara girişi köye çok yakındı. Köydeki Ahmet amcayla bir süre sohbet ettikten sonra mağara girişine yöneldik. Mağara döşemesini, Kadir, on gün önce yaptığı için hızlıca ilerleyerek üç aşamalı dikey geçişle mağara tabanına ulaştık. Kadir’in beklentilerimizi yüksek tutmamak için mağaranın ne kadar güzel oluğundan bahsetmediğini anlamış olduk. İçerde şelale bile vardı. Kendimize bir dinlenme alanı seçerek kahve içmeye karar verdik. Bir de ne göremeyelim! Kahve yukarıda kalmıştı, keyfi de öyle. Mağaranın diğer kısımlarına doğru ilerledik. Tüneller, darallar, yarıklar, sarkıt dikitler bir mağarada bulunması gereken herşey vardı ama cin’i bulamadık.

Artık çıkış zamanı gelmişti. Jumarlarken en önemli motivasyonumuz kahveydi. Mağarada taş düşme tehlikesi olduğu için, tüm tırmanış tamamlandıktan sonra diğer kişi hatta girebiliyordu.

Mağara girişinde toplarlanma ve kahve faslının ardından köye döndük Kadir ve Hüseyin’le köyde vedalaşıp dernek evine doğru yola koyulduk. Dernek evine vardığımızda malzemeleri indirdik ama işin en can sıkıcı kısmı bizi bekliyordu. Temizlik!