Kayıt

Söğütalan Köyü - Söğütalan mağarası,
İnatlar mağarası ,
Eskikızılelma köyü Crom Madenleri

MUSTAFAKEMALPAŞA MAĞARALARI  19 Ağustos 2017Artık rutin hale gelmeye başlayan Mustafakemalpaşa faaliyetlerinden bir yenisine, 19.ağustos.2017 tarihinde, sabah saat 08.00 de yola çıkarak başladık. 09.15 te MKP da Attila Ülgen, Alim Ölmez, Taha Enes Ölmez den oluşan ekip buluşarak ilk hedefimiz olan Körekem köyüne doğru yola çıktık. 1995 yılında MTA tarafından haritalanan mağaranın yerini bulmamız zor olmadı. Ekipten Taha Enes Ölmez mağaraya girerek mağarayı fotoğrafladı. 40.03.22 K 28.38.28 D koordinatlarındaki Mağaranın Rakımı:430 mt olarak ölçüldü.

MUSTAFAKEMALPAŞA MAĞARALARI  19 Ağustos 2017İkinci hedefimiz olan Kocakoru köyü “Hırsız ini” mağarasını, Kocakoru köyüne vardığımızda sorduk. Ancak mağaranın “Hırsız ini” mağarası olarak bilinmediğini anladık. Köyde bilinen tek bir mağara olduğu söylendi. Köyün gençlerinden Hakan Acer bize mağaranın bulunduğu bölgeye kadar bize eşlik etti. Girişi orman sarmaşıkları ve çalılarla kapanmış mağaranın ağzında kısa bir temizlik çalışması yaptık. Mağaraya girdiğimizde bu mağaranın daha önce MTA tarafından haritalanan ve “Hırsız ini” mağarası olarak adlandırılan mağara olduğunu anladık.40.02.31 K, 28.39.34D koordinatlarındaki mağaranın Rakımı 490 mt olarak ölçüldü. Çekimler bittikten sonra Hakanı köyüne bıraktık.

MUSTAFAKEMALPAŞA MAĞARALARI  19 Ağustos 2017Günümüzün üçüncü hedefi üç mağara olduğu ihbarı aldığımız Eskikızılelma köyü oldu. Köy kahvesinde kiminle konuştuysak “varmış bizim köyde mağaralar, ama biz bilmiyoruz” dedi. Köyde mağaralar olduğu yönünde mağara ihbarında bulunanlar, muhtarın yardımı dokunabileceğini söyledilerse de, muhtarda mağaraların yerlerini bilmediğini söyledi. Biz de köye kadar gelmişken eski krom madenlerine bakmaya karar verdik. Birbirine çok yakın üç krom madenine Mümin Başol rehberliğinde ulaştık. Her biri girişten 30-40 metre sonra göçükler sonucu kapanmış. Maden tavanını çökme tehlikesine karşı destekleyen ahşap kirişler zaman içinde çürüyünce göçükler meydana gelmiş. Eskikızılelma köyünde bizi mağaralara götürebilecek bir rehber bulabilirsek önümüzdeki günlerde tekrar gelmemiz gerekecek.

MUSTAFAKEMALPAŞA MAĞARALARI  19 Ağustos 2017Yemek için gittiğimiz Söğütalan Köyü Suçıkan mevkiinde, Hasan Hocanın yerinde, alabalık yedikten sonra, tesise su sağlayan kaynağın yanındaki mağaraya da bakmaya gittik. Suçıkan mevkiine adını veren su kaynağının hemen yanında 40.03.31K 28.34.57D koordinatlarında Rakım:260 ölçüsünde ki “Söğüt alan” mağarası yaklaşık 10 mt uzunluğunda gittikçe daralan bir kaya oyuğu şeklinde ilerliyor. Herhangi bir arkeolojik bulguya rastlanmamıştır. Doğal oluşumlar bulunmamaktadır.

Günün son hedefi daha önce gidip ekipmansızlıktan giremediğimiz, “İnatlar” mağarasını bu kez fotoğraflayarak bu günkü faaliyeti bitirmek istedik. Çördük köyü ile Eski inatlar köyü arasındaki patika yolda bulunan mağara daha önce MTA tarafından haritalanmış.40.02.07K 28.30.37D R:250. MUSTAFAKEMALPAŞA MAĞARALARI  19 Ağustos 2017İnatlar Köyü'nün 750 m batısında yer alır. Mağara, köyü ovaya bağlayan boğazın orta seviyelerinde gelişmiştir. Mustafakemalpaşa-İnatlar arasındaki yol, mağaranın hemen üstünden geçmektedir. Jura Alt Kretase yaşlı kireçtaşları içerisinde gelişmiştir. Vadi tabanından 30-40 m yüksekte fosilleşmiş düden konumundadır. Bütün mevsimler kurudur. MTA tarafından araştırılıp; haritası çizilmiş ve 1997 yılında yayınlanmıştır.

Faaliyet saat 20.00 da havanın kararmaya başlamasıyla dönüşe geçmemizle ve saat 21 30 da eve varmamızla sona erdi.